E-poed
E-pood - 24/7 müügimees, kes peab kliendi vajaduste rahuldamiseks olema õigel ajal õiges kohas õige usaldusväärse pakkumisega.
E-pood ei ole enam ammu nice to have müügikanal, vaid on must be müügikanal. Kuivõrd see on must be, siis peab see olema kõigil, kes soovivad äri teha ja kaupu müüa.
Kui kõigil kaupmeestel on e-pood, siis on nad justkui samadele klientidele täpselt sama lähedal kui nende konkurent nii koduriigis kui võõrkeelses keskkonnas – siinsamas arvutis ja telefonis.
Kes siis võidab?
Võidab see kes suudab ennast jätta kliendi teekonnale õigel ajal ja õiges kohas ning rahuldab temale antud võimaluse ostjale sobivalt.
Kes saab kliendi?
E-äri on vaja teha kliendile internetis kättesaadavaks. St. ta peab sind leidma ja tahtma Sinu lehele tulla. Internetist leitavuse parandamiseks on vaja panustada SEO tegevustesse. Võib maksta interneti reklaamide eest. Mõlemal juhul peab Su leht olema tehniliselt ja sisult korras, et Google tõstaks sind ettepoole ja oleks nõus ka raha eest Sinu lehte ettepoole tõstma.
Kes saab müügi?
Kui klient on juba Sinu lehel infot otsimas ja uudistamas, siis oled juba võidus. Kui sa just ei müü maailam kõige unikaalsemat asja, siis võid kindel olla, et klient külastab ka teisi lehti. Meil inimestena on kukla taga arusaam, et võidab odavaim pakkumine. Ei võida, enne hinda on veel tegureid, mis mõjutavad ostuotsust, eriti kui hinnavahe on kliendi hinna taluvuse piirides. Usaldusväärsus. Kasutusmugavus. Tootest aru saamine kas ostja saab aru, et see toode on õige ja kas ostjal tekib veendumus, et müüja teab mida müüb.
Lisaks sellele, et ehitame e-poode, siis meie meeskonna liikmed on olnud e-poodide pidajad ja pidanud kokku puutuma probleemidega, mida soovime täna lahendada meie klientidele. Meie ligi 30 liikmelises meeskonnas on olemas piisavad kompetentsid, et ehitada teile konkurentidest efektiivsemad e-poed ja integreerida tervikuks erinevad äri- ja turundussüsteemid.
Ärivaldkonnad millega oleme juba kokku puutunud ja omame teadmisi.
Lisaks e-poodide loomisele oleme edukalt erinevates ärivaldkondades loonud tulu tõstvaid ja kulusid langetavaid lahendusi. Kanname oma teadmisi ja kogemusi üle erinevate ärivaldkondade, ärifunktsioonide, erinevate rahvusvaheliste kogemuste vahel ning seeläbi loome sünergiat uute lahenduste loomisel. Vaatame alati suuremat pilti, mitte ainult seda, mida meilt küsitakse.
- Mööblitootmises AI lahendused ja mööbli müügi lahendused.
- Kinnisvara vahenduse platvorm.
- Farmaatsia hulgi- ja jaemüügi logistika s.h. robootika lahendused ning kassa süsteemid
- Autokaubad ja autorendi vahenduse platvormide integreerimine
- Finantstehnoloogiad laenu- ja investeerimise äris B2C ja P2P
- Rõivatööstuses eritellimuslahenduste protsesside digitaliseerimine.
- Logistasektoris autoparkide haldamise ja autotranspordi tellimise lahendused.
- Tööjõu ja muude multi-teenuste vahendamise ja teenusprotsesside juhtimise platvorm.
Tööprotsess
Kohtume ja räägime eesmärkidest.
Oled loomas oma esimest suurt e-poodi?
Sul on oma füüsiline pood, lao ja kassa lahendused, aga Sa pole veel e-äriga kokku puutunud?
Oled ehitamas oma e-pood 2.0 ja Sa juba tead kuidas vältida algaja vigu?
Sul on juba töötav e-pood, aga see on juba 4-5 aastat vana ja vajad uut lahendust? Tehnoloogia ja võimalused vananenud ajas.
Sul ei ole olemas lähteülesannet ja sa tead kui hea ülesande kokku panemiseks kulub aega?
Sul on olemas juba lähteülesanne uue poe loomiseks ja vaja võtta ainult pakkumised?
Sõltumata, mis seisus Sa oma plaaniga oled, leidkem oma kalendrites aeg ja saagem kokku. Räägime ja püüame lähtepositsioonist aru saada.
Kui Sul ei ole veel lähteülesannet ja ärianalüüsi tehtud, siis enne vestlust saadame Sulle veel eraldi küsimustiku, mille alusel saate oma e-äri üle natuke mõelda. Tundub triviaalne, aga paraku väga paljud meie kliendid ei mõtle igapäevaselt nii süvitsi oma e-ärile kui ühe hea asja ehitamiseks oleks vaja. Mõelgem siis koos sellele ärile.
Indikatiivne hinnapakkumine.
Esmase vestluse alusel saame teha indikatiivse hinnapakkumise. See on tõesti indikatiivne mõistmaks kas investeeringu suurus ja selle võimalik tasuvusaega on Sinu jaoks hetkeseisuga vastuvõetav.
Täpsema hinnapakkumise tegemiseks on vaja läbi teha ärianalüüs. Ärianalüüsi tööfaas on juba sisuline töö ja see on tasu eest.
Ärianalüüs
Analüüsi töö on vajalik selleks, et nii teie kui meie saaksime ühiselt aru, milline on teie e-äri arendamise eesmärk ja mida peab eesmärgi saavutamiseks tegema. Mis tulemus peab olema saavutatud arendustööde lõpuks? Millised on ärilised eesmärgid järgmiste aastate jooksul ja mida peab nende eesmärkide saavutamiseks business as usual protsessid käigus tegema.
Ärianalüüsi töö tulemus ei seo teid meiega ja ei kohusta meiega e-äri arendamise ja hiljem edasi arendamise partnerlust loomast.
Intervjuu ettevõtte võtmeisikutega.
Esmalt räägime ettevõtte võtmeisikutega. Reeglina on e-äri ettevõtte ülene ja on erinevate funktsioonide äriprotsessi osa (müük, turundus, raamatupidamine, ost, logistika..) . Eduka e-äri toimimiseks on vaja iga osapoole panust, kogemust ja ootust. Erinevates ettevõtetes nimetatakse positsioone ja nendega kaasnevaid vastutusvaldkondi erinevalt. Võtmeisikud võivad olla e-äri juhid, turundusjuhid, logistika juhid, e-poe spetsialistid, ostujuhid. Meie kogemus näitab, et sellised vestlused võtmeisikutega aitavad ka ettevõtte sees äriprotsesse parandada ja majas sees erinevate osakondade ootusi paremini mõista.
Intervjuu klientidega
Soovime rääkida erinevate kliendisegmentide esindajatega. Vaatamata sellele, et me oma ettevõtetes oleme kogenud ja oleme ise parimad spetsialistid oma äri juhtima, siis päeva lõpuks loeb selle arvamus, kes e-poe pidajale raha annab. Intervjuude käigus soovime teada saada, miks eelistati osta just teie e-poest, mis häiris, millest unistab.
Veebianalüütika
Tutvume teie senise veebianalüütikaga. Kust on kliendid tulnud, kust lahkunud, mida ostinud jms. Milline on liiklus lehtedele erinevatest kanalitest jne.
Ostuajalugu
Tutvume senise e-poe ostuajalooga, ostukorvide sisuga, kliendi käitumisega (kas pigem otsitakse / ostetakse ühte eset või on võimalik teha kaasamüüki, kas on korduv ostjad / püsikliendid).
E-äri protsessid
Kui e-äri protsesse ei ole taasesitatavas vormis kaardistatud, siis püüame nendest ise aru saada läbi intervjuude. Püüame aru saada miks midagi tehakse nii nagu seda praegu tehakse (as-is). Selle tulemusel jõuame reeglina mingi osa protsesside ja tööjuhendite muutmise vajaduseni uue süsteemid valmides. Reeglina leiame protsesside parendamise ideid, mida saab rakendada ja testida kohe olemasoleva poega äri tehes. Uue e-poe loomine võib aega võtta 3 kuud kuni aasta. Ka selle aja jooksul on põhjust olemasolevaid äriprotsesse muuta ning testida rohkema raha teenimiseks või kulude kokkuhoidmiseks.
IT süsteemide audit
Koos teie IT juhti või IT partneri või kõige IT teadlikuma inimesega tutvume teie tänase IT lahendusega. Milline on arhitektuur, millised integratsioonid on vaja luua, kuidas liiguvad andmed ja selle tutvumise käigus püüame aru saada, miks see lahendus täna on selline nagu ta on ja millised on vajadusel lahenduste muutmisvõimalused.
Analüüsimise tulemusel valmib terviklik dokument, mille alusel saab luua täpsema hinnapakkumise. Meie ühiselt loodud lähteülesande alusel võite küsida ka konkureerivaid hinnapakkumisi.
Otsused ja korrigeeritud hinnapakkumine
E-äri strateegia
Selles faasis kirjeldame lühidalt teie ettevõtte e-äri strateegia, kuidas te äri teete. Teeme seda nii nagu selleks hetkeks oleme aru saanud kuidas te oma äri teete. Kui see strateegia kirjeldus on juba varasemalt olemas, siis pakkumise aluseks teie strateegia.
Turundusmudel
Selles faasis kirjeldame lühidalt mida te plaanite oma äri edendamiseks teha. Teeme seda nii nagu selleks hetkeks oleme aru saanud. Kui turundusmudel ja tegevuste plaan on juba olemas, siis see on pakkumise sisendiks.
Hinnapakkumine
Mahuka eeltöö tulemusel saame Tööde tulemusel saame hinnata täpsemalt tööde mahtu ja arvutada uue tööde hinna.
Struktuur ja ärikriitilised elemendid
Persoonad ja sihtgrupid
Persoonade loomine on omaette teadus ja suur töö. Töö maht sõltub ka sellest kas ja kui palju on ettevõttes segmenteerimise ja sihtgruppidega tööd tehtud. Selleks etapiks oleme juba läbi viinud intervjuud, mis on täiendavaks sisendiks etapi tööle. Projekti raames defineerimine primitiivselt prioriteetsemad sihtgrupid ja persoonad. Seda selleks, et projekti käigus oleks oleks töö fookuse hoidmiseks üks kontrolli mehhanism juures. Saame alati küsida, kas see mida teeme aitab lahendada nende inimeste probleeme?
Jutuseina loomine
Varasemast analüüsist on meil olemas info as-is ja mingid mõtted kuidas asjad võiksid olla. Oleme kirjeldanud prioriteetseimad persoonad sihtgruppides. Joonistame lahti kliendi teekonnad oma probleemi võimalike lahenduste saamiseks.
Struktuur ja funktsionaalsused (UX)
Meil on olemas klientidega intervjuude info ja nende soov ostlemiseks. Samuti on meil olemas veebis käitumise analüütika. Meil on info, kuidas kliendid tahaksid ja kuidas nad täna leiavad oma probleemile lahenduse. Samuti on meil info kuidas ja mida Teie kui kaupmees soovib müüa. Selle info alusel saame luua e-poe struktuuri.
Struktuuris ühendame kasutajate ootused ja poe omaniku äritarkuse. Etapi töö tulemuseks on kirjeldatud struktuur ja funktsionaalsused. Lahti on joonistatud funktsionaalsed vaated wireframed. Wireframe annab esmase arusaama, mis tüüpi info hakkab lehel kuskil paiknema. See on must-valgete joontega pilt.
Prototüüp (UX)
Wireframe, struktuuri ja funktsionaalsuse kirjelduse alusel luuakse e-poe prototüüp. See on lihtne ja interaktiivne visualiseering. Osaliselt värviliste visuaalidega ja klikitavad vaated. Kui wireframe annab arusaama, milline on loodav lahendus, siis prototüübiga luuakse tunnetus loodavast lahendusest.
Prototüüpi saavad kasutada ja arvamust avaldada kõik osapooled, kes puutuvad projektiga kokku ja kelle probleemide lahendamine hakkab sõltuma loodavast e-poest. Kõige olulisem on küsida ja saada tagasisidet lõppkasutajalt. Sellelt kes, hakkab pärast raha maksma. Prototüübi ja struktuuri loomise juures on võtmeroll UX disaineril. UX disainer on inimene, kes tunneb inimpsühholoogiat, käitumist, saab aru äri faktoritest ja oskab selle info pealt kokku panna visuaalse loogilise teekonna. Tema roll on luua selline teekond, kus kasutaja teeks seda mida meie tahame nii, et ta ise on selle juures õnnelik.
Visuaalne disain (UI)
Kui oleme prototüübi kinnitanud, siis sellele raamistikule loob funktsionaalsust toetava visuaalse pildi UI disainer. Selle tulemusel tekib vektorgraafikas pilt, mis on väikeses määras jätkuvalt prototüübina klikitav. Kujunduse pildid on sisendiks arendajatele, kes “lõikavad” need lahti ja panevad koodi sisse.
Tehniline arendus
Platvormi valimine
Meil on olemas uue e-poe struktuur, funktsionaalsuste kirjeldus, ootused integratsioonidele ja teiste tarkvarade roll e-äri süsteemis. Vastavalt sellele valime alusplatvormiks kas WordPressi WooCommerce või PHP raamistiku Laravel. Meie ligi 30 liikmelises tarkvara inseneride meeskonnas on oskused ja teadmised kuidas efektiivselt üles ehitada ärieesmärke krooniv lahendus. Platvormide erinevuste kirjeldustest saate lugeda siin.
Funktsionaalsuste tehniline kirjeldamine.
Ärianalüütikud kirjeldavad ja loovad tehniliste funktsionaalsuste spetsifikatsiooni, mis on sisendiks tarkvaraarendajatele.
Arendused ja liidestused.
Tarkvaraarendust juhib projektijuht, kelle ülesanne on veenduda, et projekt on graafikus, kõikidel osapooltel on õigel ajal õige info olemas. Projektijuht on ka teie esmane kontakt, kes oskab anda tagasisidet ja vastuseid arendust puudutavates küsimustes. Samuti on tema see, kes kordineerib ja juhib vajaliku info kogumise protsessi ning tagasisidet.
Väliste liidestuste kokkuleppimine ning koordineerimine nõuab tihtipeale tehnilist keelt ja mitmeid vestlussessioone. Loodav lahendus peab tulema pikka aega stabiilselt töötav süsteem.
Keerukamate arenduste korral ehitatakse teie e-pood rätsepatööna teie vajaduste järgi. Selleks kasutame TDD (Test Driven Development, e. testipõhine arendus), mis tagab, et tulevikus süsteemi edasi arendades ei rikuta ära varem loodud lahendusi. Selline lähenemine tagab süsteemi pikaajalise toimimise arenevas keskkonnas.
Testimine
Meie meeskonda kuulub ka testijate tiim (QA engineers). Sõltuvalt kliendi soovist ja tarkvara keerukusest testime läbi kõikvõimalikud probleemsed kohad, mis kasutamise käigus võivad ette tulla. Testimist teeme nii kasutaja poolse liidese (erinevate brauserite ja seadmetega) kui ka kasutaja silma eest mitte nähtava funktsionaalsuse osas (liidestused, automaatsed funktsioonid).
Sisu ja piltide lisamine
Kui tarkvara on loodud, siis lisatakse lehele info – tekstid ja pildid. Tekstid ja pildid on eelnevalt optimeeritud otsingumootoritele.
Tekstid ja pildid
Märksõnade uuring ja analüüs
Internetist leitavuse parandamiseks tuleb kasutada õigeid sõnu. Need on sõnad ja sõnade kombinatsioonid, mille järgi inimesed otsivad oma probleemidele internetist lahendusi. Otsimootorid seavad märksõnad pingeritta vastavalt otsingumahtudele jms. parameetritele. Kasutame erinevaid tööriistu ja leiame teie ärivaldkonnas kasutatavad olulised märksõnad (neid võib olla sadu). Need on sisendiks nii kategooriate nimetamisel, toodete nimetuste kirjutamisel, pildi failide nimetamisel kui ka sisu ning blogitekstide kirjutamisel.
Tekstide kirjutamine
Läbi struktuuri kirjelduse, kujunduse ja funktsionaalsuse on meil teada leheküljed ja kuhu seal paigutatakse infot. Samuti on meil teada erinevatesse kohtadesse lisatava info eeldatav maht. Ning selle info eesmärk ja tema poolt edasi antav sõnum.
Kirjutaja võtab aluseks vastavad märksõnad ning loob tekstid (s.h. ka Meta kirjeldused jms.) või korrigeerib/optimeerib olemasolevaid.
Pildid ja tootepildid
Paralleelselt muude arendustegevustega luuakse uued pildid. Selleks korraldatakse fotosessioonid või leitakse pildid pildipankadest. Piltide failide nimetamiseks lepitakse kokku reeglid. Piltide failide nimed peavad m.h. sisaldama märksõnu ja kirjeldama pildi sisu. Ära peab kirjeldama ka piltide Alt tekstid.
Kasutamise õpetus
Juhendid ja koolitus
Sõltuvalt loodud lahenduse keerukusest ja teie meeskonna kompetentsidest otsustame mis mahus ja kui põhjalikke juhendeid ja koolitusi on vaja läbi viia. Üks asi on midagi kasutada täna ja jääda kasutama iga päev, siis me inimestega ei unusta asju. Kui me peame midagi tegema ala kolme kuu tagant või siis kui on mingi harva esinev tõrge, siis me inimestena ei pruugi mäletada kuidas midagi ning siis on hea kui kuskil on vähemalt viitavad märkmed olemas.
Uue poe avamine
Uue poe üle tõstmine
Tõstame info vanast poest uude üle nii, et SEO saaks minimaalselt kahjustada.
Testime
Testime veelkord live lahendust ja veendume, et kõik töötab nii nagu peab. Tarneviisid toimivad, makseviisid toimivad, andmed liiguvad erinevate tarkvarade vahel nii nagu peab.
Turundustööriistade külge ühendamine
Ühendame uue poe külge turundustööriistad. Ennekõike Google Tag Manageri või Google Analyticsi ja seadistame need ära. Kontrollime, et andmed liiguksid õigesti. Seadistame esimesed turundusmõõdikud.
Turundamine ja müük.
Pood on turundamiseks ja müümiseks valmis. Samuti on pood valmis kasutaja andmete analüüsimiseks ja paremate igapäevaste turundustegevuste loomiseks.
Hooldus ja jätkuarendused
Nii nagu ei ole ükski füüsiline pood kuluvaba nii ei ole seda ka e-pood. Tehnoloogia areneb edasi, maja siseste kasutajate vajadused ja tööprotsessid muutuvad, mis kõik toovad kaasa vajaduse teha muudatusi e-äri süsteemides. Mõistlik on aasta eelarves selleks ette näha igakuine keskmine eelarve e-poe parendamiseks.
Tahad enda äri viia uuele tasemele?
Täida allolev vorm ning hakkame tegutsema! TASUTA konsultatsioon ja hinnapakkumine. Lubame, et vastame alati võimalikult kiiresti
Tehtud tööd
Kasutajasõbralikud veebid on küll meie põhiteema, kuid oleme aidanud ettevõteid ka brändingu ja erilahendustega.