Miks template-veeb Sinu äri kuristiku äärele viib

Veebiarendus

Linna peal käivad jutud, et veebilehe tegemine ei ole mitte kunagi olnud nii odav kui see on täna. Veebid valmivad kohati lausa kolme minutiga! Magnetiteks on odavus ja kiired lahendused. Millal on aga selline suhtumine (eriti veel pikas perspektiivis) end ära tasunud?

Panime pead kokku ning tulemuseks oli huvitav hüpotees: odavad template-kodulehed on kulukamad, kui professionaalselt teostatud ja läbimõeldud veeb, mis töötab lisaks visuaalse brändiloo jutustajana ka tulemusliku müügikanalina.

Muljed loevad

Räägime esmalt strateegiast. Läbimõeldud, ettevõtte vajadustest lähtuv ning tulevikku vaatav strateegia on see, mis loob eeldused pikaajaliseks õitsenguks. Ka veeb on selle plaani osa. Kasutajasõbralik ning visuaalselt atraktiivne koduleht toetab strateegiat ning viib ellu seal sätestatud eesmärke.    

Teiseks, tuleb taaskord tõdeda, et koduleht on ettevõtte visiitkaart. See esindab Sinu brändi. Veebileht ei ole pelgalt tööriist, see on tervikliku ärikontseptsiooni üks nurkadest, mis jutustab Sinu brändi lugu ning esindab Sind virtuaalmaailmas.

Veeb loob lehekülastajas muljeid. Milliseid muljeid sooviksid Sina oma sihtgrupi jaoks luua?

Kuidas veebiratas toimib

Pane lähtuvalt strateegiast paika oma äri vajadused. Seejärel vormivad veebidisainer ja -arendaja need vajadused disaini- ning arendustööde abil toimivaks veebileheks. Kindlasti ei käi asjad vastupidi. Äri vajadusi ei suruta olemasolevatesse raamidesse lootes, et läheb täppi.

Template-lahendus aga just seda teeb. Sinu ettevõtte unikaalsus surutakse kellegi poolt valmis treitud kastidesse, mis ei pruugi esile tõsta kõige olulisemat ega lahendada kodulehele tulnud külastajate probleeme. Välimuselt võib tulemus olla küll veidi erineva stiili või tooniga, kuid sellegipoolest äratuntavalt sarnane paljudele teistele, sama malli järgi toodetud veebilehtedele.

Šablooni järgi tehtud leht täidab oma eesmärki siis, kui Sa soovid luua lihtsat veebi, mis toimib kui atraktiivne visiitkaart või infosein. Mitte kui müügikanal (mis koduleht tegelikult ju on). Hea veeb on üles ehitatud UI ja UX ehk kasutajaliidese ja -kogemuse põhimõtetel. Koduleht peab olema tehniliselt rabav ning külastaja teekond nüanssideni läbimõeldud. See tähendab, et ideaalses maailmas ei tohiks mitte ükski veebikülastaja sealt ilma midagi tegemata (uudiskirjaga liitumine, kontaktivormi täitmine, mõne boonusmaterjali allalaadimine ja, loomulikult, ostu sooritamine) lahkuda.  

Odavalt ja kiirelt “tehtud” veebileht seda aga ei võimalda. Kui Sa hoolid oma ärist ja brändist, siis võta ette keerukam ja kulukam teekond. Mine mööda rada, mis toob Sulle investeeringuna lademetes tagasi. Custom-made ehk Sinu vajadusi arvesse võttev leht on see, mis Sinu äri tegelikult teenib.

6 põhjust miks šabloon-veeb ei ole hea mõte

Kokkuvõtvalt võiks öelda järgmist: halvasti tehtud veebi tõttu võib kannatada firma maine ning kaotatud usaldust on väga raske tagasi teenida.

  • Spagetikood, nagu arendajad seda omakeskis nimetavad, ja mida on n-ö sõlme minemise korral keeruline lahti harutada. See tähendab, et esmapilgul toimiva ja kena välimusega kodulehe kardinatagustes on palju jama. Üldiselt kehtib reegel: mida rohkem pluginaid, seda rohkem jama.   
  • Puudub tehniline tugi, sest pill tuleb varem või hiljem pika ilu peale ehk mingi hetk läheb midagi ka kõige parema veebi puhul katki (mõni visuaal murdub, leht ei lae jpm). Korraliku lehe puhul on taoliseid probleeme lihtne lahendada, template-lehe puhul pigem mitte.
  • Disainijamad. Sageli ei kandu šablooni järgi tehtud lehe disain ühest seadmest teise hästi üle, st näeb välja ebamäärane, pildid väljavenitatud, tekst ei mahu lehele ära vms. Samuti on sellel tehnilised piirangud, mis võib ühel päeval Sinu ärile kalliks maksma minna.
  • Puudub unikaalsus. Template-leht on igaühele. Sinul on vaja lehte, mis on disainitud ja arendatud Sinu äri silmas pidades.
  • Veebisisu ehk kopi on sama oluline kui on selle välimus. Template-lehe puhul tuleb Sul endal kõik lorem ipsum kastid täit. Ärijuhina on muudkui paremat teha, kui tekste kirjutada. Custom-made leht tuleb aga koos optimeeritud veebitekstidega, mis toovad Sinu lehe hiljem ka Google’i otsingus välja. SEO ega CRO ei ole mingi naljaasi, isegi Juku teab seda. Rääkimata sellest, millise mulje jätab lehe külastajatele halvasti kirjutatud (ebaolulise sisu ja grammatiliste vigadega) kopi.
  • Lisaks kõigele eelnevale häkitakse väidetavalt template-lehti rohkem kui custom-made lehti.

Soovid veebi, mis on visuaalselt atraktiivne ning töötab kui efektiivne müügikanal? Võta meiega ühendust!   

Tahaksid koos midagi ägedat teha?

Täida allolev vorm ning hakkame tegutsema! TASUTA konsultatsioon ja hinnapakkumine. Lubame, et vastame Sulle alati nii kiiresti kui võimalik