Kodulehe tegemine: suurepärase veebi olulised nüansid
Veebiarendus
Hoolimata sellest, et Wolt toob Sulle toidu ukse taha, parimad teadveloleku- ja meditatsiooni nipid on kõik kuskil põhjatus wellness äpis olemas ning isegi firmat saab Eestis asutada ca 15 minutiga, on kodulehe tegemine endiselt ekspertide pärusmaa.
Jah, võimalik on luua ka lihtne ja odav template-veeb, aga kes viitsib hiljem kõikide kaasnevate jamadega tegeleda? Kui Sa tahad, et Sind äriringkondades tõsiselt võetakse, veeb oleks Sinu nägu ja tegu ning toimiks veatult, siis pöördu spetsialistide poole. Investeeri läbimõeldud, külastajate huve ning soove arvestavasse visuaalselt atraktiivsesse kodulehte.
Kodulehe tegemine ja selle etapid
Alustuseks olgu öeldud, et kodulehe valmimine saab olema üks võrdlemisi pikk ja ajamahukas, kuid sellegipoolest rahuldust pakkuv ning äri edu tugevalt positiivses suunas mõjutav teekond. Kodulehe tegemine võtab tavaliselt aega mitu kuud ning tarvis on Sinu kui tellija aktiivset osalust, sest parimad tulemused võrsuvad ikka aktiivsest koostööst ja ühiselt loodud sünergiast.
Esmane asi, mis tuleb selgeks teha, on tulevase kodulehe kavand ehk layout. Selleks on kõige parem disaineriga silmast-silma kohtumine, kuid sobib ka telefonivestlus. Parima tulemuse saavutamiseks on vaja teada, mis on Sinu firma või toote/teenuse eesmärk, mis funktsiooni koduleht peab täitma ja, mis on ajaplaan ning eelarve. Viimane on väga oluline nüanss, kuna sellest oleneb, milliseid erilahendusi on võimalik teha.
Oluline on, kuidas Sina oma vaimusilmas kodulehe kujundust näed. Aitame Sul seda suunavate küsimustega võimalikult täpselt kirjeldada.
Meie eesmärgiks on parim võimalik koduleht, st vastavalt Sinu soovidele ja vajadustele. Protsessina näeb see välja nõnda: saadame peale põhjalikku arutlust Sulle e-postiga omapoolse pakkumise, kus on olemas kõik detailid, sh valmimise aeg ja maksumus.
Millised on hea veebi komponendid?
Lisaks atraktiivsele välimusele on oluline ka selle funktsionaalsus. Moodne koduleht peab olema optimeeritud. SEO ehk search engine optimization on moodsa veebi A ja O. Seda muidugi juhul, kui Sa soovid, et kliendid Sinu veebi netis ringi surfates ikka üles leiaksid. Sest, nagu me teame, on interneti äridzunglis üha keerulisem ellu jääda. Google’i esimesel lehel olemine on omaette šamanism ning siin on meil tarvis Sinupoolset abi, et välja selgitada otsingusõnad, mille järgi külastajad Sinu firmat või selle pakutavaid tooteid-teenuseid otsivad.
Nagu juba mainitud, ei ole koduleht enam ammu vaid visuaalselt atraktiivne visiitkaart. See on ka oluline müügikanal ning brändi kuvandi looja. See peab jälgima nii UX kui ka UI nõudeid. See tähendab, et veeb peab olema kasutajakeskne. Külastajal peab olema seal lihtne ja mugav liikuda. Info, mida ta otsib, peab olema kerge vaevaga leitav. Kindlasti ei tohiks ükski tänapäevane veeb selle külastajas segadust ega – taevas hoia – frustratsiooni tekitada. Nii riskid Sa sellega, et klient lahkub Sinu firma lehelt ega tule sinna enam kunagi tagasi.
Lisaks oma ettevõtte kontaktandmetele, ilusatele, maitsekatele ja kõrgkvaliteetsetele visuaalidele,videotele ja/või animatsioonidele, toote- ning ettevõtte infole, on oluline lisada kodulehele ka oma olemasolevate klientide tagasiside. Miks? Sest suusõnaline turundus ehk wom on endiselt kõige efektiivsem turunduskanal. Inimesed usaldavad seda, mida teised neile räägivad. Seda eriti veel siis, kui seda teevad nende sõbrad-tuttavad ja pereliikmed.
Kangelased ja kangelasteod on endiselt moes
Kodulehe tegemine on mitmekülgne ja põnev teekond, mille järgmine peatus on blogi. Moodsa edukaid konversioone püüdva kodulehe üks tähtsamaid komponente on regulaarne blogi. See aitab kaasa SEO tulemuslikkusele (loe: relevantsetele märksõnadele optimeeritud sisutihedad ning väärtust pakkuvad blogipostitused). Blogida tuleks vähemalt kord kuus, kui mitte rohkem. Seda peaks tegema keegi, kes oskab sõnu soravalt ritta seada ning jagab ka grammatikat. Grammatikavead rikuvad külastaja kogemust ning kahjustavad ettevõtte usaldust ja mainet. Rikutud mainet on aga üsna keeruline parandada.
Tekstid peavad kindlasti kandma ka olulist sisu ehk pakkuma selle lugejale väärtust. Kõige parem, kui Sa oskad ette näha, millised probleemid ja mured Sinu klientidel on ja tood seejärel välja lahenduskäigu, kuidas Sinu tooted või teenused neid lahendada suudavad.
Inimpsühholoogial töötavad kõige paremini just need lood, kus kangelane päästab hädalise või aitab ära hoida suure katastroofi toimumise. See sama narratiiv kandub üle ka turundus-, brändi- ja tootemaailma.
Siin on kangelaseks Sinu klient, kellel on mure või probleem ja, keda Sinu toode või teenus kangelastegudele üles kutsub. Sinu toode või teenus on siinkohal mentori rollis. Nagu näiteks Yoda Tähesõdadest või Dumbledore Harry Potteri saagast. Kindlasti ei ole Sinu toode või teenus kangelane. Ära seda kunagi unusta. Sama mõtet jätkates väike nõuanne – ära ülista blogipostitustes oma toote omadusi ega võimeid, vaid aita oma auditooriumil näha, kuidas need aitavad neil nende probleeme ja muresid lahendada. Sageli ei ole inimesed isegi teadlikud, et neid mõni mure on kuni Sinu toode seda neil lahendada ei aita.
Loe ka selle kohta miks odavad template-veebid ei ole hea mõte.
Vajad tulemusliku kodulehega abi? Meie aitame ‒ võta meiega ühendust!
Jaga kui hoolid: